Uczniowie Szkoły Podstawowej w Rosku wraz z oddziałami przedszkolnymi wzięli udział w akcji "Serce za odwagę" zorganizowanej przez Fundację Pamięci Narodów. Celem było przygotowanie kartki świątecznej dla weteranów wojennych, dzięki którym zawdzięczamy wolność naszej ojczyzny. Uczniowie z ogromnymi chęciami zaangażowali sie w współpracę, przeuroczo wykonane kartki jak i płynące z serca życzenia świąteczne dotrą do weteranów w Polsce jak i za granicą.
Kartki świąteczne dla weteranów wojennych
Szkolny koncert kolęd w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Rosku
Pod hasłem „Dając dobro drugiemu, dajesz je sobie samemu” w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Rosku odbył się wyjątkowy koncert kolęd, który na długo zapadnie w pamięci wszystkich uczestników. To wydarzenie zgromadziło całą społeczność szkolną i lokalną, łącząc ją w duchu świątecznej magii.
Na scenie zaprezentowali się uczniowie wszystkich klas, a także dzieci z oddziałów przedszkolnych z Roska i Wrzeszczyny oraz goście. W ich występach wybrzmiały najpiękniejsze polskie kolędy i pastorałki, które wprowadziły publiczność w atmosferę radości, wzruszenia i refleksji. Młodzi artyści nie tylko wykazali się talentem muzycznym i wokalnym, ale również ogromnym zaangażowaniem. Każda klasa przygotowała swój występ z dbałością o każdy detal – od interpretacji utworów po stroje i dekoracje.
Wzruszenie i radość udzieliły się wszystkim zgromadzonym. Świąteczne melodie przypomniały o wartości wspólnoty, a także o istocie dawania i dzielenia się dobrem. Publiczność wielokrotnie nagradzała występy gromkimi brawami, doceniając nie tylko kunszt artystyczny, ale i wysiłek włożony w przygotowania.
Nieoceniony wkład w to wydarzenie miała Rada Rodziców działająca przy naszej szkole. Dzięki ich zaangażowaniu, zorganizowano kiermasz ozdób świątecznych, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Wszystkie dekoracje zostały wykonane ręcznie, z sercem i starannością, co podkreślało ich wyjątkowy charakter. Dochód z kiermaszu przeznaczono na wsparcie szkolnych inicjatyw, co dodatkowo umacniało ducha wspólnego działania.
Święta Bożego Narodzenia to czas szczególny – czas miłości, przebaczenia i jedności. Ten koncert stał się symbolem wspólnoty, łącząc różne środowiska i pokolenia w jedną wielką rodzinę. Dzięki współpracy i zaangażowaniu wielu osób, wszyscy obecni mogli poczuć prawdziwą magię świąt, a także siłę dobra, które – gdy ofiarujemy innym – zawsze do nas wraca.
"Edukacja włączająca w Gminie Wieleń"
Projekt „Edukacja włączająca w Gminie Wieleń”
nr FEWP.06.07-IZ.00-0047/24
Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy poinformować Państwa o rozpoczęciu realizacji
projektu „Edukacja włączająca w Gminie Wieleń”. Projekt jest współfinansowany ze środków
Unii Europejskiej w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-
2027 w ramach priorytetu 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie 6.7. Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe, a okres jego realizacji trwa od 31.12.2024r. do 30.06.2026r.
Projekt realizowany jest przez Gminę Wieleń / Samorządową Administrację Oświatową w Wieleniu
1. Projekt jest skierowany do 139 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym 30 dzieci z niepełnosprawnościami) z 6 szkół podstawowych z Gminy Wieleń, spełniających poniższe kryteria dostępu:
a) uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych uczący się w jednej ze szkół:
- Szkole Podstawowej nr 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu
- Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Wieleniu
- Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Dzierżążnie Wielkim
- Szkole Podstawowej im. Polonii Amerykańskiej w Gulczu
- Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Miałach
- Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Rosku
b) w tym 30 dzieci z niepełnosprawnością
oraz 74 nauczycieli z 6. w/w szkół podstawowych z Gminy Wieleń, spełniających poniższe kryteria dostępu:
a) osoby fizyczne pracujące w w/w szkołach na terenie Gminy Wieleń
b) osoby z wykształceniem wyższym,
c) osoby powyżej 24 roku życia,
W ramach projektu planowane założone jest następujące wsparcie:
1. modernizacja sal oraz zakup wyposażenia i pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji wysokiej jakości edukacji włączającej.
2. dla UCZNIÓW o specjalnych potrzebach edukacyjnych, mających trudności w nauce, w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacji zakwalifikowanych do udziału w projekcie - zajęcia specjalistyczne w wymiarze godzin dostosowanym do indywidualnych potrzeb każdego z uczniów, w następującym zakresie:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. polskiego/j. obcego/matematyki/edukacji wczesnoszkolnej;
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne;
- zajęcia socjoterapeutyczne;
- zajęcia integracji sensorycznej;
- 6 pikników edukacyjno-integracyjnych
3 dla NAUCZYCIELI zakwalifikowanych do udziału w projekcie w celu rozwijania kompetencji kadry szkół w obszarze edukacji włączającej:
a) Kursy zewnętrzne o następującej tematyce:
-Edukacja włączająca - idea i realia edukacji dla wszystkich
-Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia ucznia o SPE w klasie - efektywna współpraca
-Kurs kwalifikacyjny z integracji sensorycznej - diagnoza i terapia dzieci
b) Szkolenia dla wszystkich 74N z 6 szkół podstawowych:
- Praca z Uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w st. lekkim,
- Rozwijanie odporności psychicznej u dzieci,
- Pomóc uczniom, pomóc sobie. O sposobach reagowania na trudne zachowania uczniów,
- Edukacja włączająca jako wyzwanie i szansa na wzbogacanie środowiska uczenia się,
- Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych UCZ w SP,
- Efektywne nauczanie w zespole uczniów o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach,
Celem głównym projektu jest poprawa jakości edukacji włączającej w Gminie Wieleń poprzez poszerzenie oferty zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla łącznie 139 uczniów w 6 szkołach podstawowych m.in. o zajęcia: dydaktyczno- wyrównawcze, logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne oraz integracji sensorycznej. Podniesienie kompetencji zawodowych 74 nauczycieli/ek (64K,10M). Adaptacja pomieszczeń oraz doposażenie 6 szkół podstawowych w niezbędny sprzęt w okresie realizacji projektu tj.: od 31.12.2024 do 30.06.2026 roku.
Wartość projektu: 1 371 988,45 zł
Dofinansowanie z BP: 272 920,34
Dofinansowanie projektu z EFS: 960 391,91 zł
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Życzenia świąteczne
Warsztaty florystyczne ,,Świąteczna choinka”
Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas dla każdego z nas. W nawiązaniu do zbliżających się świąt w klasie drugiej odbyły się warsztaty florystyczne ,,Świąteczna choinka” pod kierunkiem Pani Marioli Liberskiej i Pani Amandy Bilskiej. Warsztaty florystyczne to doskonała forma edukacji dla dzieci, która pozwala na rozwijanie ich zdolności manualnych, wyobraźni i kreatywności.
W poniedziałek 9 grudnia 2024 r. sala lekcyjna klasy drugiej zamieniła się na moment w pracownię plastyczną, w której działo się wiele ciekawych rzeczy. Każde dziecko dostało cyprysik w doniczce. Zadaniem drugoklasistów było wykonanie ozdobnej dekoracji świątecznej. Dzieci z zapałem dekorowały bombkami, szyszkami, gwiazdkami, świątecznymi zawieszkami, itp. swoje choineczki, wykazując przy tym wiele pomysłowości i kreatywności.
W tej przedświątecznej atmosferze powstały pełne uroku miniaturowe choinki. Zorganizowane warsztaty były niezwykle radosnym przeżyciem i przeniosły wszystkich w nastrój oczekiwania na święta. Ta wspólna praca pozwoliła nam poczuć atmosferę przedświątecznych przygotowań. Przygotowane choineczki będą miłym prezentem świątecznym dla Rodziców. Serdecznie dziękujemy Pani Marioli i Amandzie za zaangażowanie, poświęcony czas i wspaniałe zajęcia. O tym, jak ciekawe i pracowite były to warsztaty można przekonać się oglądając zdjęcia.
Koncert kolędowy
Po koncercie zapraszamy na kiermasz, natomiast w sobotę na otwarcie szopki bożonarodzeniowej na rynku
Wizyta w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu
W tym roku obchodzimy 25 rocznicę powołania do życia Województwa Wielkopolskiego, które zostało utworzone 1 stycznia 1999 roku na mocy ustawy z dnia 24 lipca 1998 r. o wprowadzeniu zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa. Z tej okazji Samorząd Województwa Wielkopolskiego przygotował projekt "Społeczeństwo Obywatelskie", w ramach którego uczniowie klas VII i VIII wzięli udział w żywej lekcji Wiedzy o Społeczeństwie.
Podczas spotkania uczniowie poznali historię i strukturę samorządu terytorialnego, a także przyswoili sobie podstawowe fakty na temat Województwa Wielkopolskiego. Wyjaśniono podstawowe zagadnienia dotyczące pracy Radnych, Sejmiku oraz Zarządu Województwa Wielkopolskiego. Zaprezentowano możliwości aktywnego zaangażowania się w życie lokalnej społeczności, m.in. w działalność samorządu uczniowskiego, lokalnych stowarzyszeń oraz nieformalnych grup. Nie tylko władza jest odpowiedzialna za nasze otoczenie ale również my sami.
Wycieczka do siedziby Samorządu Województwa Wielkopolskiego to także zwiedzanie 11 piętrowego biurowca, który został oddany do użytku 1 lipca 2015 roku.
Z wizytą na Wydziale Historii UAM w Poznaniu
Nasza szkoła we współpracy z Klubem Seniora w Rosku oraz Wydziałem Historii UAM w Poznaniu realizuje projekt „ Rosko – moja mała Ojczyzna”, poprzez który chcemy przybliżyć wiedzę o historii Roska ze szczególnym uwzględnieniem historii mówionej oraz budować postawę świadomego mieszkańca Roska.
W projekcie uczestniczy łącznie10 uczniów: z klasy VII - Katarzyna Ławniczak, Ula Skrzypska, Marcin Dębny, Frąckowiak Szymon oraz z klasy VIII - Zuzanna Dratwia, Wiktoria Mąka, Eryk Kupis, Mikołaj Nawrot, Oskar Pikula i Ksawery Szczudło.
Wśród seniorów i mieszkańców Roska są: Irena Waśko, Iwonka Szylke, Bogusława Miechowiecka, Teresa Matuszczak, Danuta Bierbasz, Elżbieta Rybarczyk, Henryk Helak, Magdalena Plich, Dominika Janecka i Marzena Frąckowiak.
W ramach tego projektu 8 listopada pojechaliśmy do Poznania na Wydział Historii UAM.
Naszą grupę powitała prof. UAM dr hab. Katarzyna Balbuza Prodziekan ds. studenckich i kształcenia oraz prof. UAM dr hab. Agnieszka Jakuboszczak.
Wspólnie uczestniczyliśmy w wykładzie prof. Danuty Konieczko-Śliwińskiej – „Historia regionalna - jak ją napisać” oraz zajęciach z dr. Karolem Kościelniakiem, który przedstawił nam m.in. jak prawidłowo robić przypisy w książce. W czasie gdy starsi mieszkańcy Roska zwiedzali Bibliotekę Collegium Historicum, uczniowie mieli warsztaty z dr Zuzanną Jaśkowską-Józefiak jak prawidłowo opisać fotografie. Mieliśmy także okazję zwiedzić Archiwum UAM.
koordynator projekt
Violetta Wojtaś
Zachęcamy do wspólnej pomocy 🥰 Stwórzmy razem bajkowy świat!
Ankieta
Zarządzenie burmistrza Wielenia w sprawie wprowadzenia "Standardów ochrony małoletnich"
Zmiany w rozkładzie jazdy autobusów od dnia 21-10-2024 r.
DOWOZY PONIEDZIAŁEK - PIĄTEK
AUTOBUS 5 (MW) A. K.
Wieleń 6.40 - Biała 7.05 - Mężyk 7.10 - Miały Szkoła 7.25-Wieleń SP1 7.38 - Wrzeszczyna I przystanek od Wielenia 7.40 - Wrzeszczyna Przystanek PKS 7.43 - Rosko SP 7.50 - Wieleń 8.05
AUTOBUS 8 (MD) K. N.
Wieleń 7.05 - Hamrzysko 7.25 - Rosko Kolonia 7.35 - Rosko OP (skręt do WDK) 7.37 - Rosko SP 7.40 (do ZS) - Wrzeszczyna PKS 7.45 - Wieleń ZS 7.50 - Wieleń 8.00
PONIEDZIAŁEK ODWOZY
AUTOBUS 2 (MD) B. S.
2) Wieleń SP1 14.25 - Wieleń ZS 14.26 - Wrzeszczyna 14.35 - Rosko SP 14.45 - Rosko Kolonia 14.50 - Hamrzysko 14.55 - Biała 15.05 - Mężyk 15.15 - Miały Fabryczna 15.25 – Wieleń SP1 15.40
AUTOBUS 3 (PK) R. Sz.
1) Wieleń 12.30 - Rosko Szkoła 12.45 - Wrzeszczyna 12.50 - Rosko SP 13.00 - Rosko OP 13.05 - Rosko Kolonia 13.10 - Hamrzysko 13.15 - Mężyk 13.20 - Miały OP 13.35 - Miały SP 13.40 - Mężyk 13.45 - Biała 13.55 - Miały SP 14.05 - Miały SP 14.20 - Mężyk 14.30 - Biała 14.35 - Rosko SP 14.45
2) Rosko SP 14.45 - Wrzeszczyna 14.55 - Wieleń 15.05
WTOREK ODWOZY
AUTOBUS 2 (MD) B. S.
2) Wieleń SP1 14.25 - Wieleń ZS 14.26 - Wrzeszczyna 14.35 - Rosko SP 14.45 - Rosko Kolonia 14.50 - Hamrzysko 14.55 - Biała 15.05 - Mężyk 15.15 - Miały Fabryczna 15.25 – Wieleń SP1 15.40
AUTOBUS 3 (PK) R. Sz.
1) Wieleń 12.30 - Rosko Szkoła 12.45 - Wrzeszczyna 12.50 - Rosko SP 13.00 - Rosko OP 13.05 - Rosko Kolonia 13.10 - Hamrzysko 13.15 - Mężyk 13.20 - Miały OP 13.35 - Miały SP 13.40 - Mężyk 13.45 - Biała 13.55 - Miały SP 14.05 - Miały SP 14.20 - Mężyk 14.30 - Biała 14.35 - Rosko SP 14.45
2) Rosko SP 14.45 - Wrzeszczyna 14.55 - Wieleń 15.05
ŚRODA ODWOZY
AUTOBUS 2 (MD) B. S.
2) Wieleń SP1 14.25 - Wieleń ZS 14.26 - Wrzeszczyna 14.35 - Rosko SP 14.45 - Rosko Kolonia 14.50 - Hamrzysko 14.55 - Biała 15.05 - Mężyk 15.15 - Miały Fabryczna 15.25 – Wieleń SP1 15.40
AUTOBUS 3 (PK) R. Sz.
1) Wieleń 12.30 - Rosko Szkoła 12.45 - Wrzeszczyna 12.50 - Rosko SP 13.00 - Rosko OP 13.05 - Rosko Kolonia 13.10 - Hamrzysko 13.15 - Mężyk 13.20 - Miały OP 13.35 - Miały SP 13.40 - Mężyk 13.45 - Biała 13.55 - Miały SP 14.05 - Miały SP 14.20 - Mężyk 14.30 - Biała 14.35 - Rosko SP 14.45
2) Rosko SP 14.45 - Wrzeszczyna 14.55 - Wieleń 15.05
CZWARTEK ODWOZY
AUTOBUS 2 (MD) B. S.
2) Wieleń SP1 14.25 - Wieleń ZS 14.26 - Wrzeszczyna 14.35 - Rosko SP 14.45 - Rosko Kolonia 14.50 - Hamrzysko 14.55 - Biała 15.05 - Mężyk 15.15 - Miały Fabryczna 15.25 – Wieleń SP1 15.40
AUTOBUS 3 (PK) R. Sz.
1) Wieleń 12.30 - Rosko Szkoła 12.45 - Wrzeszczyna 12.50 - Rosko SP 13.00 - Rosko OP 13.05 - Rosko Kolonia 13.10 - Hamrzysko 13.15 - Mężyk 13.20 - Miały OP 13.35 - Miały SP 13.40 - Mężyk 13.45 - Biała 13.55 - Miały SP 14.05 - Miały SP 14.20 - Mężyk 14.30 - Biała 14.35 - Rosko SP 14.45
2) Rosko SP 14.45 - Wrzeszczyna 14.55 - Wieleń 15.05
PIĄTEK ODWOZY
AUTOBUS 2 (MD) B. S.
2) Wieleń SP1 14.25 - Wieleń ZS 14.26 - Wrzeszczyna 14.35 - Rosko SP 14.45 - Rosko Kolonia 14.50 - Hamrzysko 14.55 - Biała 15.05 - Mężyk 15.15 - Miały Fabryczna 15.25 – Wieleń SP1 15.40
AUTOBUS 3 (PK) R. Sz.
1) Wieleń 12.30 - Rosko Szkoła 12.45 - Wrzeszczyna 12.50 - Rosko SP 13.00 - Rosko OP 13.05 - Rosko Kolonia 13.10 - Hamrzysko 13.15 - Mężyk 13.20 - Miały OP 13.35 - Miały SP 13.40 - Mężyk 13.45 - Biała 13.55 - Miały SP 14.05 - Miały SP 14.20 - Mężyk 14.30 - Biała 14.35 - Rosko SP 14.45
2) Rosko SP 14.45 - Wrzeszczyna 14.55 - Wieleń 15.05
Ubezpieczenie
Tegoroczna forma przystąpienia do ubezpieczenia jest możliwa wyłącznie za pośrednictwem platformy internetowej UBESTREFA.
W załączonej instrukcji znaleźć można szczegółowe informacje dot. procedury przystąpienia do ubezpieczenia wraz z formą płatności składki –ZAŁĄCZNIK – INSTRUKCJA PRZYSTĄPIENIA DO UBEZPIECZENIA .
UWAGA: Każda osoba (uczennica/uczeń) która przystąpi do ubezpieczenia do końca września ( niezależnie od daty ) 2024 roku zostanie objęta ochroną od 1 września 2024 roku do 31 sierpnia 2025 roku.
W przypadku przystąpienia do ubezpieczenia po 30 września 2024 roku – okres ubezpieczenia rozpoczyna się od następnego dnia po opłaceniu składki i trwa 12 m-cy od daty przystąpienia np. data przystąpienia 10 październik 2024 – okres ubezpieczenia od 11 października 2024 do 10 października 2025 roku.
Rozkład jazdy autobusów na 2 września 2024 r.
Szanowni rodzice!
Szczegółowe informacje związane z przydziałem wychowawców i sal znaleźć można na naszej stronie internetowej w zakładce „DLA UCZNIÓW I RODZICÓW – LISTA SAL I NAUCZYCIELI”
Aktualizacja dziennika Vulcan
Nowi użytkownicy dziennika elektronicznego - rodzice/opiekunowie dzieci przyjętych w tym roku do oddziałów przedszkolnych – uzyskają do niego dostęp, tylko i wyłącznie, ze specjalnym kodem aktywacyjnym.
Kody są wydrukowane i można je odebrać w czwartek i piątek w szkole lub w poniedziałek w budynku oddziałów przedszkolnych. Dla dzieci przyjętych we Wrzeszczynie – w poniedziałek od wychowawcy oddziału.
Przydział dzieci
Przydział do poszczególnych grup w Oddziałach Przedszkolnych Szkoły Podstawowej
im. Powstańców Wielkopolskich w Rosku 2024/2025
Niebawem zabrzmi pierwszy dzwonek…
Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie…
W poniedziałek 2 września o godz. 8.00 spotykamy się w szkole, skąd przejdziemy do kościoła na mszę św., po której odbędzie się Apel Poległych przy pomniku ofiar II wojny światowej.
Około godz. 9.00 nastąpi krótkie spotkanie z dyrektorem szkoły, a po nim z wychowawcami klas.
O pozostałych szczegółach poinformujemy w jak najszybszym czasie.
Dominika Janecka
Dowozy 2 września 2024r
Wieleń 6.30 - Biała 7.00 - Mężyk 7.05 - Miały SP 7.20 – Hamrzysko 7.40 – Rosko Kolonia 7.45 (przy skrzyżowaniu drogi gminnej w kierunku Rosko Kolonia z drogą powiatową) – Rosko OP 7.50 – Rosko SP 7.55
Wrzeszczyna (przystanek PKS) 7.30
Odwozy 2 września 2024r
Wieleń SP1 9.15 - Rosko SP 9.30 - Wrzeszczyna PKS 9.35 - Rosko SP 9.45 - Rosko OP 9.50 - Rosko Kolonia (skrzyżowanie drogi w kierunku Kolonia) 9.55 - Hamrzysko (przy kamieniu) 10.05 - Mężyk 10.15 - Miały SP 10.25 - Mężyk 10.35 - Biała 10.45 - Wieleń 11.05
Projekt "Wesołe przedszkolaki w Gminie Wieień"
Gmina Wieleń/ Samorządowa Administracja Oświatowa w Wieleniu uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt „Wesołe przedszkolaki w Gminie Wieleń!”.
Całkowita wartość projektu: 910 462,80 zł
Wysokość wkładu z Funduszu Europejskiego: 637 323,96 zł
Okres realizacji: 01.07.2024r. – 31.12.2025r.
Cel projektu: Głównym celem projektu jest poprawa jakości edukacji w 6 ośrodkach wychowania przedszkolnego (OWP) z Gminy Wieleń poprzez umożliwienie uczestnikom – 148 dzieciom dostępu do zajęć dodatkowych oraz podniesienie kompetencji zawodowych pracowników – 24 nauczycieli/ek.
Grupa docelowa: 148 dzieci w wieku przedszkolnym i 24 nauczycieli/ek
Podmioty objęte wsparciem:
• Gminne Przedszkolne w Wieleniu
• Oddział Przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Wieleniu
• Oddział Przedszkolny w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Rosku
• Oddział Przedszkolny w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Miałach
• Oddział Przedszkolny w Szkole Podstawowej im. Polonii Amerykańskiej w Gulczu
• Oddział Przedszkolny w Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Dzierżążnie Wielkim
Typy działań w projekcie:
1. Zakup wyposażenia i pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć wraz z adaptacją sal
2. Rozwijanie kompetencji kadry ośrodków wychowania przedszkolnego
3. Zajęcia kompensacyjne i wyrównujące szanse dzieci – 1 736 h
4. Dodatkowe zajęcia zwiększające kompetencje i umiejętności dzieci – 1 176 h
5. Kształtowanie kompetencji kluczowych – wyjazdy edukacyjne
Oczekiwane efekty:
• poszerzenie oferty zajęć dodatkowych o zajęcia: kompensacyjne i wyrównujące szanse dzieci,
a także dodatkowe zajęcia zwiększające kompetencje i umiejętności dzieci oraz rozwijające kompetencje kluczowe, w tym wyjazdowe
• Poszerzenie kompetencji zawodowych nauczycieli/ek z zakresu: identyfikacji i analizy potrzeb edukacyjnych, pracy z grupą dzieci o różnych potrzebach, w tym z dziećmi o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, pracy w relacji indywidualnej w procesach wsparcia wdrożenia, dobierania materiałów i pomocy dydaktycznych do indywidualnych potrzeb dzieci, w tym dzieci z niepełnosprawnościami.
Projekt wspiera specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci, równość kobiet i mężczyzn, zasadę równości szans i niedyskryminacji oraz dostępność osób z niepełnosprawnościami.
Dzień Dziecka
MAMO, MAMUSIU, MATEŃKO…
Z okazji Dnia Matki 29 maja 2024r w klasie pierwszej odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców. Celem zajęć było: tworzenie poczucia emocjonalnych więzi rodzinnych, uświadomienie matkom ich roli i ważności w życiu dziecka, wytworzenie miłej atmosfery, zaufania do nauczyciela i szkoły, wyrażanie wdzięczności i szacunku wobec mam.
Zajęcia składały się z części dydaktyczno-artystycznej oraz wspólnego poczęstunku.
Spotkanie rozpoczęło się od przywitania przybyłych mam. Następnie dzieci mówiły, dlaczego gościmy w klasie nasze mamy? Przygotowały i wręczyły serduszka z wyrazami, jakimi możemy zwracać się do swoich mam, czytały wiersz ,, Moja mama”
i zawieszały na tablicy promyki słońca z napisami ,,Jaka jest moja mama?. Każde dziecko przedstawiało swoją mamę. Wspólnie uczniowie zaśpiewali piosenkę ,, Moja wesoła rodzinka”. Wesołym momentem zajęć okazała się wspólna zabawa z mamą ,, Kalambury”. Odważne mamy losowały i pokazywały ruchem, gestem, mimiką prace, jakie wykonują w domu, a dzieci starały się odgadnąć czynności. Prawidłowe odpowiedzi były nagradzane oklaskami.
W dalszej części zajęć uczniowie pochwalili się znajomością alfabetu recytując wiersz Juliana Tuwima ,, Abecadło”. Podsumowano klasowy projekt edukacyjny ,,Nasze albumy literkowe”. Mamy mogły obejrzeć i podziwiać przygotowaną wystawę albumów. Miłą niespodzianką były piękne i niezwykłe, bo matematyczne kwiaty dla mamy. Dzieci rozwiązywały samodzielnie działania, a poprawność obliczeń sprawdzały mamy przyklejając serduszka. Po tych zadaniach rozpoczęła się najważniejsza dla uczniów i wzruszająca dla mam część zajęć. Dzieci mówiły, czym można obdarować kochane mamusie zawieszając serca z napisami, wiersz - życzenia, zaśpiewały piosenkę ,,Życzenia dla mamy”, wręczały upominki – przygotowane na warsztatach mydełka, przytulały się i ściskały swoje mamy. Następnie zaprosiły na poczęstunek , w czasie którego dzielono się wrażeniami z zajęć. Przyjemnie było obserwować uśmiechnięte i radosne miny mam i ich pociech. Mamy były zadowolone z udziału w takich zajęciach.
Na zakończenie spotkania wszyscy wspólnie oglądaliśmy przygotowaną wcześniej wystawę portretów mam. Mamy miały za zadanie odnaleźć swój portret zwracając uwagę na rysunek, podpis i charakter pisma dziecka. W tym czasie dzieci pilnie obserwowały swoje mamy i były szczęśliwe, gdy wybór portretu okazywał się trafny. Był to miły i wesoły akcent na zakończenie zajęć.